První mistrovská sezona
Víťa Nosálek je dalším z našich předních autokrosařů, kteří dělali dobré jméno celé naší republice. V seriálu ME skončil na 5. místě a v republice vybojoval svůj první titul v kariéře v divizi D3A.
Víťo, po čtyřech vítězstvích v republice přišlo i premiérové vítězství v seriálu ME.
Ve Francii to byl skutečně můj první zlatý věnec v evropském seriálu šestnáctek. Ač to byl poslední závod sezóny, kdy již bylo rozhodnuto o titulu, určitě se sešla velká konkurence, nám se podařilo vyhrát a nebudeme se bát takových zlatých věnců přivézt domů co nejvíce.
Byla to zároveň první sezona s autem odlišné koncepce, buggy z dílny Petra Turka, autový motor, je velký rozdíl mezi autem a motorkou?
Kawasaki byla jednodušší na ovládání a na řazení. Musel jsem se naučit naplno využívat výkon motoru Škoda, ale teď je auto rychlejší a lepší. V evropské konkurenci při současných výkonech motorů by moje bývalá motorka nestačila, mluvím ale o verzi s kterou jsem jezdil já.
Když by jsi měl někomu poděkovat za úspěšnou sezonu, kdo to bude?
V první řadě chci poděkovat tátovi a firmě Franotrans, dalším sponzorům, kolektivu mechaniků a kamarádům, bez jejichž pomoci bych tento sport nemohl dělat.
No a taky samozřejmě sobě, ne?
No jistě……….. (následoval smích) A ty nevíš o nějakém sponzorovi?….….(opět smích)
Závěrečnou tečkou za úspěšnou sezonou bylo vítězství na Setkání mistrů v Sosnové.
To byla skutečná tečka za letošní sezónou, ráno jsem nějak nestihl trénink, takže jsem jel naostro a přesto se mi podařilo vyhrát. Jen trochu zlobilo počasí.
A co Setkání mistrů v Humpolci? A Petr Bartoš s autem Ondry Musila ve vaší divizi?
Setkání bereme jako pobavení, rozloučení se sezónou a taky se večer v klidu pobavit s ostatními závodníky. Nejde již o žádné body, tak si člověk závod vychutná, i když jedeme stejně jako při každém jiném závodě. Petr Bartoš je velice kvalitní soupeř, ale v naší divizi by mi nevadil. Jediná stinná stránka večerního vyhlášení bylo v juniorech ta cena pro nejvíc trestaného jezdce, na slavnostní večer se to nehodí a pokud si tím někdo řeší osobní spory, můžou si to vyříkat jinak a jinde.
Co říkáš na úroveň seriálu MR a na sloučení divizí s hobíkama?
Republikový seriál ztrácí na atraktivitě, jezdí nás málo. Sloučení s hobíkama mi nevadí, alespoň nás je víc. Někdy sice dojedeme soupeře o kolo, třeba to má vliv na naměřené časy v měřáku, ale i tohle patří k závodům.
Kolik času věnuješ autokrosu?
Celá sezóna obnáší zhruba sto dní na cestách a závodech. Přes zimu a vlastně ne jen přes zimu musím taky plnit pracovní povinnosti, mám autoservis a ve volném čase připravuji auto, když skloubím všechno dohromady, tak vlastně žádný volný čas nemám.
Láká tě královská divize čtyřlitry?
Zatím ne, ještě mám co dokazovat v šestnáctkách.
Nejhorší a nejlepší trať?
Nejhorší je asi německý Matschenberg a nejlepší tratě jsou jednoznačně náš Přerov a Nová Paka.
Jaké chystáš změny na příští sezonu?
Příprava auta je v plném proudu (osobně jsem viděl), převážnou většinu si dělám sám a nestíhám, taky nás ještě čeká úprava autobusu. Až na malé změny zůstane auto stejné, právě probíhá důkladná repase. Musím odstranit loňské technické závady. Náhradní díly si dělám sám, nebo lépe řečeno převážnou část, ale třeba převodovku mi dělal Petr Turek, protože už sázím na spolehlivost a u Petra ji mám.
Plány na příští sezónu?
Pokud se vůbec nějaká republika pojede, tak bych chtěl obhájit titul a v ME se vyvarovat hlavně technickým problémům. No a pochopitelně se umístit co nejlíp.
Nosálka vyzpovídal a zpracoval Petr Krejcar.